Pai - hippies, watervallen & canyons

23 oktober 2014 - Pai District, Thailand

Na alle verhalen van medereizigers over het beroemde en beruchte Pai, besloten we het erop te wagen. De bustocht was dwars door de bergen met in totaal 761 bochten. Het was dan ook onvermijdelijk dat de heen en terugweg een paar mensen over hun nek gingen. Een goed begin. Dat nam niet weg dat het uitzicht prachtig was door alle groene valleien!

Eenmaal aangekomen in Pai vonden we een op het eerste gezicht leuke accomodatie. Totdat het avond werd... Hordes muggen wachten ons op in de open badkamer, keihard barmuziek van twee kanten liet het bed op en neer dreunen en last but not least: de lakens zaten voL met bloedvlekken. Klein beoordelingsfoutje.

De volgende ochtend wisten we niet hoe snel we weg moesten komen. We vonden dichtbij een leuke rieten huisje met een goed muskietennet en een heerlijk ontbijtje! In Pai stikte het overdag en 's nachts van de muggen, dus onze extra deet was geen luxe. Verder is het wel een gezellig stadje, maar wel echt een westerse enclave. Goed thais eten was bijna niet te vinden, dus aten we hier goddelijke verse hamburgers met verse frieten en crepes.

Pai is vooral ook bekend om haar prachtige natuur, en dat hebben we zeker ook ondervonden! We bezochten een van de vele watervallen, Pembok. Heerlijk verkoelend waadde we ons in het riviertje naar de waterval. Daarna gingen we op weg naar de Pai Canyon. We wisten nog niet wat te verwachten, maar toen we eenmaal de heuvel hadden beklommen en alleen in volledige stilte het uitzicht bekeken, waren we verkocht. Wat een adembenemende natuur! De oranje kalksteen waren uitgesleten tot verschillende canyons, waar je over de graten van soms maar 30 cm kon lopen. Dit was alle muggen en hippies van Pai wel waard!

Verder hebben we in Pai nog een beetje uitgerust, een massage genomen en over de toeristische nachtmarkt gewandeld. Na 3 dagen hielden we het voor gezien en gingen op weg naar Chiang Rai in het noorden.

1. Frank:
    23 oktober 2014
    Hahaha dat appartement in Pai klinkt echt erg nasty, gelukkig was de canyon wel gaaf, mooie foto's ook!
  2. Annemarie:
    23 oktober 2014
    Hahaha die kotsende mensen in de bus komen me ook heel bekend voor ;) maar hebben jullie dan niet lekkere hapjes van de kraampjes gekocht? :) dat was nog wel een soort van Thais (vooral die mango met sticky rice, omnomnom)

Veel plezier nog eventjes!!
  3. Joyce:
    24 oktober 2014
    Met veel plezier jullie avontuur in Pai gelezen! Ik krijg zin om ook te gaan! ;)
    liefs, Mam, Joyce
  4. Oma peersman:
    25 oktober 2014
    Lieve alletwee wat weer bijzonder en een belevenis biij de watervallen en met die bus al die mensen die beroerd werden maar julie hebben het weer beleefd en oma geniet van jullie verhalen ik dacht dat jullie vrijdag de 24 ste thuis zouden komen maar het is dinsdag dus een hele goede reis terug liefs xx julie Omaatej