Ubud, Padangbai en onze 'almost' honeymoondagen

28 september 2014 - Ubud, Indonesië

Aangekomen in Ubud vonden we een geweldige homestay, Pangkung house, midden in de stad maar toch rustig gelegen om een mooie familie tempel. De hele familie woonde rond de tempel, waaronder de opa die een holy man bleek te zijn! Dit is een persoon die door de goden is uitgekozen om mensen te healen en advies te geven. We zagen hem en keer in actie toen hij een vrouw aan het healen was, indrukwekkend! Elke ochtend kregen we een heerlijk ontbijttjr op ons eigen balkon zoals bananen pannenkoeken, French Toast en vers fruit met bali koffie.

Wat betreft eten zaten we in Ubud sowieso prima want er waren leuke Balinese tentjes met onder andere nasi campur ( soort rijsttafel), tempeh goreng, banana pancakes, Balinese coffee, Soto Ayam (kipnoodlesoep) en bimbir sumsum(groene rijstpudding).

Ubud staat behalve om zijn eten ook bekend om het monkeyforest. Dit was een tempel complex bomvol met makies. Na het puppy incident waren we hier op ons hoeden want de apen staan bij de locals bekend als "bad monkeys". Al snel bleek waarom ze deze naam hadden gekregen: de apen waren vreselijk ondeugend, trokken aan jurken van vrouwen, gingen op hoofden zitten en wilde er dan niet meer vanaf komen en ze probeerden waterflessen van bezoekers te stelen. Gelukkig lieten ze ons met rust:)

Verder wilde we ook graag de bekende koffieplantage van bali pulina zien. We wisten een driver voor een mooie prijs te regelen die ons ook bij de rijstterassen bracht. Hij vertelde tijdens de rit honderduit over de Balinese gewoonten en gebruiken. Zo zit het hindoeïsme van bali vol met ceremonies en houden Balinezen van badminton. Bij bali pulina kregen we eerst een rondleiding door de plantage, waarna we een koffie proeverij kregen met de duurste koffie van de wereld: koffie luwak, gemaakt met de hulp van de nachtkat civet. Zij eten de koffiebonen en poepen ze uit,waarna de koffie ervan kan worden gemaakt. Puur natuur!

Ubud heeft ook veel spa's, een grote souvenir markt, vele winkeltjes, yogaboederij, en een klein paleisje. In Ubud kreeg Chris zijn eerste massage ooit. In het begin was het wat onwennig zo met weinig kleren op een tafel, maar inmiddels is hij ook verslaafd:) We love ubud!

Na de 3e vaccin in een kleine (vieze, bleeh) kliniek, hadden we het plan om nog wat van de Balinese kust te bezoeken. In Padangbai was het volgens de lonely planet mooi snorkelen. In een busje gingen we op weg naar het kleine vissersdorpje. Het leek veelbelovend, felblauwe zee, accomodatie op heuvel. Helaas lag het een half uur lopen heuvelop van het dorpje, maar de eigenaar was zo aardig ons met de scooter te brengen naar het strand. Prachtig uitzicht met een zacht windje reden we door de heuvels naar white beach. Eenmaal aangekomen zagen we dat de stroming en golven zo sterk waren dat zwemmen.en snorkelen onmogelijk was. Een kleine tegenvaller. Toen onze kamer ook nog voL zat met gekkopoep en een enorme kakkerlak door de douche kroop, gingen we de volgende ochtend weer heel snel terug naar het comfortable Ubud. Padangbai was een grappig uitstapje waar we iig heerlijk.vis hebben gegeten:)

In Ubud konden we weer terecht bij onze vertrouwde homestay, genieten! De dag erop hadden we een resort gereserveerd voor ons 2 jaar relatie jubileum. Het lag net buiten ubud in kleurige tuinen en tussen palmbomen. In de kamer was een koningsbed en meerdere malen kregen we de vraag of we op.honeymoon waren ( overal op bali overigens), waarop we altijd grappen antwoorde: almost honeymoon. Deze dagen in het resort voelde zeker zo! We namen een spa pakket met 1,5 uur massage, scrub en een romantisch flowerbad, Genieten!

Voordat we vandaag ubud verlieten, liepen we nog even langs ketut liyer, de medicijnman uit de film: eat pray love. Heel grappig om te zien hoe hij voor een rij westerse vrouwen hun hand leest, net zoals bij Julia Roberts. Nu schrijven we vanuit ons hotel bij het airport. Morgen vliegen we naar Kuala Lumpur en de dag daarna naar Thailand!

Bedankt voor het lezen allemaal!

Liefs
Shosha & Chris

1. Lisa:
    28 september 2014
    Haha volgens mij heeft Chris daar al meerdere drankjes op op die foto... ;) en fijn dat jullie zo genoten hebt van jullie bijna honeymoon :p als dat maar niet betekent dat je nu met chris ipv mij naar de sauna gaat!! Haha ;)
  2. Oma Jasper:
    28 september 2014
    Dag,lieve globetrotters, tjonge ,ook het laatste reisverhaal, geweldig,en ja, gefeliciteerd, met jullie vriendschap,al weer twee jaar, dat wordt door al die
    avonturen op de proef gesteld, maar je ziet ,alles "doorstaat ze",en jullie blijven
    plezier hebben ,en genieten!! Mooi, fijn toch !! Ik hoop op nog goede ,mooie
    weken samen in Thailand.Eat,pray en love, vind ik een prachtige film, dus daar ook geweest,helemaal te gek! Be care en veel liefs van ons beide ,
    Oma Jasper.
  3. Pa:
    29 september 2014
    Jullie worden al lekker bruin. Weer veel meegemaakt. Lekker genieten zo te zien en prachrige foto impressies

Liefs pa
  4. Sis:
    30 september 2014
    hey vakantiegangers!!
    het klinkt allemaal heel avontuurlijk , maar jullie weten toch alle probleempjes op te lossen! ik zag op een kookzender dat je in Thailand lekker kunt eten dus ik ben benieuwt. ik vind het ook heel leuk om al die grappige foto's te zien van jullie!

liefs,

Denise