Perhentian islands

19 augustus 2014 - Perhentian Islands, Maleisië

Na de busreis vanuit Cameron sliepen we een nachtje in Kuala Besut. Dit hotel proberen we nog steeds uit ons geheugen te wissen (gekko's, bedbugs, dierenpoep, stofnesten en daklopers). Kuala Besut is een klein, uitgestorven Maleisisch dorpje waar de koeien en geiten dwars door de straten lopen. Dat is nog eens biologisch verantwoord!

We vertrokken zo vroeg mogelijk met een klein speedbootje naar de 'Paradise Islands'. Het was een prachtige tocht langs kleine rotseilandjes en visserbootjes. Uiteindelijk stopte de boot op een op het eerste gezicht onbewoond jungle-eiland waar we op het prachtige witte strand af werden gezet. Het bleek dat er maar een paar accomodaties zaten die half verscholen in de jungle naast het strand lagen. Het was heerlijk weer dus we konden lekker van de zon genieten op het strand en op het balkon van ons houten jungle-huisje (Bayu Divelodge). Het Nederlandse stel wat we waren tegengekomen op de heenreis vanaf Cameron kwamen we hier ook weer tegen! Zij hadden nog tips voor het ontbijt, wafels!, en ze vertelde dat er mensen door apen waren aangevallen toen ze op weg waren naar ''Turtle Beach''. Dat is weer eens wat anders dan Nederlandse koeien! Een snorkel was bijna niet nodig om de vissen te zien, want het water was zo doorzichtig dat je de vissen zo al kon spotten. Aan koraal hier geen tekort, het strand was met versteend koraal bezaaid!

De volgende dag vertrokken we met een speedbootje naar de andere kant van het eiland, waar we in een leuk huisje, Abdul's, zaten met het strand vlak voor ons bed en 2 meter het water in een prachtig koraalrifje! Tijdens het snorkelen kon ons geluk niet op: prachtig koraal in vele kleuren en een grote verscheidenheid aan kleine en grote vissen, we zagen zelfs Nemo! (de clownsvis uit Finding Nemo voor de oude mensen onder ons die deze film hebben gemist). We deden hier ook een snorkeltrip waarbij we reuze schildpadden, rifhaaien, zwaardvissen, enorme scholen vissen en nog meer adembenemende koraalriffen zagen.

Behalve al het prachtige waterleven zagen we ook nog wat (onuitgenodigde) gasten: Vele gekko's, eekhoorns, grote spinnen, hagedissen en een mieren die onze tassen wilde koloniseren! Shosha ging in de tegenaanval en besloot een paar mieren op te eten op haar koekje, geen groot succes! (deze mieren kunnen namelijk ook bijten)

Na vijf heerlijke relaxte dagen vertrokken we weer met de speedboot terug naar Kuala Besut (waar we nu mooi niet meer bleven slapen!) en reisden we naar Kothu Bahru om van daaruit door te gaan naar een van de oudste jungles van de wereld... Taman Negara! Bedankt voor het lezen en tot het volgende blog allemaal!

Liefs, Shosha en Chris

1. Joyce:
    31 augustus 2014
    Het klinkt als een echt paradijs! Dat snorkelen is daar ook fantastisch zo te lezen. Ga zo door met de blogs! Liefs Joyce
  2. Oma Jasper:
    31 augustus 2014
    Ongelooflijk wat jullie allemaal zien en beleven, geweldig. !! van harte gegund.
    maar.............be care ,a.u.b. Ik voel dat ik oud begin te worden.
    Prachtig, mij toch iets te avontuurlijk.Zorg goed voor elkaar ,niet teveel risico's
    Verder genieten.!(ook blij jullie weer gezond terug te zien.)héél veel liefs,
    jullie Oma